مراحل چاپ روی پارچه را نمیدانید ؟ این مطلب را دنبال کنید |چاپخانه ایران زمین | 88893140
16610
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16610,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

مراحل چاپ روی پارچه

مراحل چاپ روی پارچه

مراحل چاپ روی پارچه

مراحل چاپ روی پارچه چیست؟

مراحل چاپ روی پارچه ، چاپخانه ایران زمین در زمینه ی چاپ روی پارچه سایقه ی چند ساله دارد که میتوانید با اطمینان کامل برای چاپ روی پارچه با هر لوگو یا طراحی که میخواهید با آن ها در ارتباط باشید.

مراحل چاپ روی پارچه را با هم بررسی میکنیم.

بیشتر بخوانیم : 

انواع چاپ روی پارچه از لحاظ مقیاس صنعتی

مراحل چاپ روی پارچه

انتخاب پارچه ای که میتوانیم چاپ روی پارچه را انجام دهیم ! 

حتما این سوال برای شما پیش می آید که چه پارچه هائی با این روش چاپ سابلیمیشن قابل چاپ میباشد تا بتوانید نسبت به خرید پارچه ی مورد نظر برای چاپ اقدام نمائید.

در واقع این مهم ترین و بیشترین سوالی است که مشتریان چاپخانه ایران زمین از ما می پرسند. در جواب این سوال باید گفت که برای دریافت نتیجه ی مطلوب از این نوع چاپ نیازمند دو شرط ویژه است.

شرط اول اینکه رنگ پارچه روشن باشد و شرط دوم این است که درصد پلی استر پارچه بالا باشد. اگر هر یک از این شروط برقرار نباشد امکان چاپ مقدور نیست.

در واقع این نوع چاپ روی پارچه هایی مناسب می باشد که اولا دارای درصد پلی استر حداقل 70 درصد و هم چنین دارای رنگ روشن و ترجیحا سفید باشند.

مراحل چاپ روی پارچه

انتخاب جنس پارچه

جنس پارچه باید چه جنسی باشد که چاپ بخوبی روی آن انجام شود؟ تار و پود و نخ مورد استفاده تاثیر بسیاری بر چاپ خواهد گذاشت. نحوه عمل چاپ پارچه بگونه ای است که هر چه از مواد پلی استر بیشتری در پارچه استفاده شده باشد کیفیت نهائی بهتر خواهد شد. زیرا چاپ سابلیمیشن با دمای بالای 200 درجه انجام می گیرد.

در این دما رنگ از روی کاغذ مخصوص بخار شده و بروی پارچه مینشیند. پلی استر و یا همان مواد نفتی باعث می گردد که رنگ با حرارت در جان و بافت پارچه نفوذ کند و چاپ به بهترین شکل ممکن انجام گیرد.

بنابراین هر چه درصد پلی استر در پارچه بیشتر باشد این نفوذ در بافت پارچه بهتر انجام خواهد گرفت و چاپ نهائی پر رنگتر، زنده تر خواهد بود و البته باعث می گردد ماندگاری بیشتری نیز داشته باشد.

چاپ روی پارچه و تاثیر رنگ پارچه 

همانطور که خدمت شما عرض شد بهترین رنگ برای پارچه در چاپ سابلیمین رنگ سفید میباشد. اما شاید عده ای از خود بپرسند که چرا پارچه ی سفید؟ و اگر بخواهیم پارچه ای با زمینه ی رنگ دیگری داشته باشیم چه باید بکنیم.

باید این نکته را گوشزد شد که نه تنها در چاپ پارچه مشکلی در این زمینه نیست بلکه حتی این یکی از نقاط قوت این نوع چاپ روی پارچه میباشد.

بدین علت که تمامی سطح پارچه قابل چاپ میباشد یعنی اگر شما یک پارچه ی سفید داشته باشید میتوانید هر رنگی روی آن چاپ نموده و پارچه را کاملا به سلیقه ی خود تبدیل کنید.

هیچ محدودیتی در این مورد وجود ندارد. زیرا می توان رنگ پارچه ی سفید را توسط چاپ به هر رنگی و به هر طرحی تغییر داد. بعد از پارچه ی سفید پارچه هائی با رنگ های روشن، مانند زرد روشن، صورتی روشن، آبی روشن، کرم روشن، سبز روشن و کلا هر پارچه های که دارای رنگ روشن می باشد قابل استفاده است.

اما در این نوع پارچه ها بدین علت که رنگ پارچه روی رنگ چاپ تاثیر گذار است لذا ممکن است در بعضی از رنگها، چاپ با تغییراتی همراه باشد اما توصیه نمیشود و بهتر از قابلیت بالای سابلیمیشن در رنگ آمیزی اختصاصی پارچه ی سفید به پارچه ی مورد نظر استفاده شود.

مراحل چاپ روی پارچه

معرفی اسم پارچه هایی که به راحتی چاپ روی پارچه انجام می شود!

در نهایت طبق تجربیاتی که ما در این مورد در مورد چاپ پارچه بدست آوردیم و طی آزمون و خطاهائی که روی پارچه های مختلف برای مشتریان گوناگون انجام گرفته است به این نتیجه رسیده ایم که پارچه هائی مانند :

ساتن، اسپان، فلامنت، ریون، شانتون، پورش، حریر، ونیزی، قواصی و برخی از پارچه های خانواده ی ویسکوز قابل چاپ میباشند.

این پارچه ها در موارد گوناگونی کاربرد دارند و مورد استفاده قرار میگیرد. این پارچه ها جواب خود را پس داده اند و عموما بدون دردسر و مشکل قابل چاپ میباشند.

با این حال خلوص تولید پارچه ها، نحوه ی بافت و الیاف و موادی که کارخانه ی تولید کننده ی آن ها در تولید نخ مربوطه مورد استفاده قرار می دهد عموما بسیار متنوع میباشد لذا بهترین روش برای پیش بینی چاپ پذیر بودن پارچه تست آن میباشد تا از این نظر اطمینان حاصل شود که آیا پارچه قابل چاپ میباشد یا خیر.

مراحل چاپ روی پارچه

چاپ پارچه را به کدام چاپخانه بسپاریم ؟

برای چاپ روی پارچه به صورت حرفه ای با رنگ های اورجینال میتوانید با بهترین چاپخانه در تهران ، چاپخانه ایران زمین در ارتباط باشید تا یک چاپ روی پارچه با کیفیت و طوری که دلخواه خودتان است داشته باشید.

برای سفارش چاپ روی پارچه کافیست روی دکمه ی زیر کلیک کنید تا مستقیما با آن ها تماس بگیرید…

No Comments

Post A Comment