کاغذ و پوشش در چاپ کاتالوگ 5 رنگ با کیفیت میخواهید ؟ |چاپخانه ایران زمین| 88893140
16576
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-16576,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

کاغذ و پوشش در چاپ کاتالوگ

کاغذ و پوشش در چاپ کاتالوگ

کاغذ و پوشش در چاپ کاتالوگ

کاغذ و پوشش در چاپ کاتالوگ 5 رنگ چگونه است ؟

کاغذ و پوشش در چاپ کاتالوگ ، در چاپ کاتالوگ 5 رنگ ضخامت و نوع پوشش روی کاتالوگ از اهمیت زیادی برخوردار است پس بهتر است با ما همراه باشید تا کاتالوگ مناسب داشته باشید.

مطالب پیشنهادی : 

چاپ کاتالوگ فوری

ضخامت کاغذ چاپ کاتالوگ 5 رنگ به چه عواملی بستگی دارد ؟

ضخامت کاغذ مورد استفاده در چاپ کاتالوگ 5 رنگ بسته به نوع آن متفاوت است. این ضخامت بر حسب میکرون یا میکرومتر تعریف می شود. ضخامت بالای کاغذهای مورد استفاده در چاپ کاتالوگ به دلیل مواد مصرفی آن است؛ هر چه تراکم مواد بیشتر باشد کاغذ ضخیم تر می شود.

کاغذهایی که در چاپ کاتالوگ پنج رنگ استفاده می شوند باید با کیفیت بسیار بالایی به چاپ برسند.

در ساخت این کاتالوگ ها که عموما به صورت دو رو سفارش داده می شوند از کاغذ گلاسه استفاده می شود. گرماژ معیاری است که برای سنجش کیفیت کاغذهای گلاسه در نظر گرفته شده است.

کاغذ و پوشش در چاپ کاتالوگ

کاغذ مناسب برای چاپ کاتالوگ 5 رنگ یا بیشتر چیست؟

اگر می خواهید کاتالوگی چاپ کنید که دارای رنگ های بسیار زیاد و متنوعی می باشد حتما باید از کاغذهای گلاسه ای که دارای گرماژ بالاتری هستند استفاده کنید، این کاغذ کیفیت بسیار بالای کاتالوگ شما را تضمین خواهد کرد. هر چقدر گرماژ یک کاغذ کمتر باشد قیمت آن نیز به نسبت کمتر خواهد بود.

بهترین نوع کاغذهایی که در چاپ کاتالوگ 5 رنگ استفاده می شود (art paper) ها هستند. این نوع از کاغذها عموما برای مجلات بسیار با کیفیت و یا شرکت هایی که نیاز به چاپ کاتالوگ با کیفیت فوق العاده بالا دارند استفاده می شود.

در چاپ کاتالوگ پنج رنگ که پر از عکس و تصاویر است پیشنهاد می شود که از کاغذهای کرافت استفاده شود. این کاغذ ها به رنگ قهوه ای و نسبتا مقاوم هستند. کیفیت بالای این کاغذ باعث می شود تا رنگ ها به خوبی در کاتالوگ نمایان شود.

چاپ افست نیز نوع دیگری از چاپ است که برای تیراژهای بالای هزار استفاده می شود که به دو صورت عمومی و اختصاصی انجام می گیرد که البته نوع اختصاصی آن به دلیل کیفیت بالایی که دارد بیشتر مورد توجه شرکت های بزرگ خواهان کاتالوگ قرار می گیرد.

کاغذ و پوشش در چاپ کاتالوگ

چاپ کاتالوگ 5 رنگ با تیراژ کم 

برای چاپ کاتالوگ 5 رنگ در تعداد کم و با تقاضای چاپ فوری نیز شرکتهای چاپ از چاپ فوری یا چاپ دیجیتال استفاده می کنند. برای انجام این نوع از چاپ از پرینترهایی تحت عنوان پرینترهای لیزری استفاده می شود. که زمان کمتری را نسبت به دیگر چاپ ها به خود اختصاص می دهد.

مطالب مرتبط : 

چاپ کاتالوگ پنج رنگ 

روکش مناسب برای چاپ کاتالوگ 5 رنگ 

استفاده از پوشش مناسب برای هر محصولی از موبایل گرفته تا کتاب و دفتر و بسیاری از لوازمی که در طول روز با آن ها سر کار داریم باعث افزایش مقاومت آن ها و افزایش طول عمر آن محصول می شود.

کاتالوگ ها نیز به همین صورت هستند. کاتالوگ ها ممکن است به مدت بسیار طولانی در دست یک مشتری و یا حتی شرکتی که آن ها را سفارش داده است بمانند، در نتیجه ممکن است در طول زمان کیفیت اولیه خود را از دست بدهند.از اینرو شرکت های چاپ دیجیتال کاغذ هایی که برای چاپ کاتالوگ ها استفاده می شود را با پوشش هایی محافظت می کنند.

پوشش های مختلف کاتالوگ

برخی از این پوشش ها از نوع سلفون هستند که توسط دستگاه های مخصوص انجام می شود که بنا به درخواست شما می تواند مات یا براق باشد. این پوشش از ترک خوردن در هنگام تا کردن کاتالوگ جلوگیری می کند و باعث می شود در طول دراز مدت کیفیت اولیه خود را حفظ کند.

نوع دیگر پوشش uv نامیده می شود که همانند سلفون می تواند مات یا براق باشد. این نوع پوشش از پر کاربرد ترین پوشش ها هستند که در دو نوع برجسته و یا موضعی در دسترس فروشندگان قرار می گیرد.
علاوه بر این ها پوشش های دیگری نیز بسته به نوع خدماتی که شرکت های چاپ دیجیتال ارائه می دهند موجود میباشد.

چاپ افست کاتالوگ 5 رنگ 

افست نوعی چاپ برای انواع چاپ كتاب، چاپ مجله ، چاپ بروشور و چاپ كاتالوگ و … است که بر روي كاغذ و با تيراژ بالا با کیفیت بالا صورت میگیرد. برای چاپ افست کاتالوگ 5 رنگ از مدل رنگ CMYK استفاده می شود و هر رنگ به صورت جداگانه بر روی كاغذ چاپ می‎گردد، و کاتالوگ با وضوح بهتری چاپ می شود که این امر به چندین دلیل میباشد:

عدم وجود آب در ماشین و استفاده از مرکب مرغوب افست ضد آب، رنگ‌ های چاپ شده دارای جلا و شفافیت بیشتری هستند.
بدلیل استفاده از کنترل‌های کامپیوتری مرکب در چاپ افست، رنگ‌های مورد نظر به سرعت بر روی کاتالوگ منعکس می‎شود به همین خاطر هیچ نیازی به کنترل بر روی هم خوردن رنگ‎ ها‎ وجود ندارد.

مطالب پر بازدید : 

نکات کلیدی طراحی کاتالوگ

برای چاپ کاتالوگ 5 رنگ به کجا مراجعه کنیم ؟

برای چاپ کاتالوگ 5 رنگ و چاپ کاتالوگ با تیراژ پایین و بالا میتوانید به بهترین چاپخانه در تهران ، چاپخانه ایران زمین مراجعه کنید تا کاتالوگ با رنگ های با کیفیت ، کاغذ با ضخامت مناسب ، داشته باشید.

“چاپ کاتالوگ در نوع های مختلف تخصص ماست “

No Comments

Post A Comment