تاثیر کامپیوتر بر چاپ افست | چاپخانه ایران زمین 02188893140 |
1201
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-1201,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

تاثیر کامپیوتر بر چاپ افست

تاثیر کامپیوتر بر چاپ افست

تاثیر کامپیوتر بر چاپ افست

با ورود کامپيوتر به دنيای گرافيک و چاپ ٬ مراحل متعددی از پروسه چاپ ٬ بطريقه کامپيوتری صورت ميگيرد.
در مرحله طراحی ٬ اسکن ٬ رتوش و اصلاح اوريژينالها ٬ نمونه گيری ٬ خروجی فيلم يا زينک و بالاخره جديدا در خود دستگاههای چاپ برای تنظيم رنگها و کنترل فرآيند چاپ.
امروزه شما در هربخش از صنعت چاپ که مايل به فعاليت باشيد ٬ دانش و مهارت کار باکامپيوتر و نرم افزارهای مربوطه ٬ جزئی لاينفک از تخصص شما خواهد بود و کسانی که به اين ابزار مهم آشنايی نداشته باشند مانند افرادی بيسواد در ميدان عمل خواهند بود.
برای يادگيری اين مورد نيز ميتوانيد در دوره های تخصصی گرافيک کامپيوتری که در سطوح مختلف و در مراکز خصوصی و دولتی ارائه ميشوند به تحصيل بپردازيد.
زينك
50 سال گذشته پيشرفت‌هاي مهمي در ساخت زينك‌هاي افست صورت گرفته است، به‌طور يكه ماشين‌چي براي كار كردن با زينك به تخصص خاصي نياز ندارد. امروزه، انتظار مي‌‌رود كه زينك از زمان انتقال به چاپخانه حاضر و آماده بستن به ماشين باشد و البته اين چنين نيز هست. با پيشرفت‌هاي فني، ‌اشكالات زينك (مانند خوردگي تصوير، مركب‌گيري در قسمت‌هاي بدون چاپ و غيره) تا ميزان زيادي از بين‌ رفته است.
زينك‌هاي چاپ افست با لايه حساس به نور پوشش داده شده‌اند، لايه حساس قسمت‌هاي بدون تصوير زينك در موقع نوردهي، دستگاه قيد كپي طوري تغيير مي‌‌كند كه در موقع ظهور شسته و پاك مي‌‌شود.
بسياري از زينك‌ها از جنس آلومينيوم ساخته مي‌‌شوند. البته بعضي از زينك‌ها كه براي كارهاي چاپي با تيراژ زياد به‌كار مي‌‌روند، از تركيب چند فلز ساخته مي‌‌شوند. (مثل زينك‌هاي مسي مصرفي در چاپ‌ افست یا چاپ پرتيراژ).
لايه حساس زينك‌هاي نگاتيو بايد به صورتي باشد كه در برابر نور سخت شده و يا پوشش آن غيرقابل حل شدن باشد. پس از نوردهي زينك زير فيلم نگاتيو داروهاي ظهور يا زينك‌شويي، پوشش قسمت‌هاي نورديده را پاك مي‌‌كنند و اين قسمت‌ها به عنوان سطح بدون تصوير چاپي در خواهند آمد.

No Comments

Post A Comment