تاریخچه ی چاپ افست چیست ؟ | چاپ افست فاطمی | 02188893140 |
1109
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-1109,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

تاریخچه ی چاپ افست

تاریخچه ی چاپ افست

تاریخچه ی چاپ افست

چاپ افست به معنای غیرمستقیم و متعال کردن است، چاپ افست یکی از قدیمی ترین و قابل اعتماد ترین روش های چاپ است. بسیاری از نسخ معروفترین کتاب های جهان طی سالیان متمادی با چاپ افست چاپ شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

ایرا، و روبل آمریکایی و گاسیارها آلمانی که مقیم آمریکا بود از کسانی اند که اختراع چاپ افست را به آنها نسبت می دهند.این دانشمندان حوالی سال ۱۹۰۴ میلادی و تقریبا به صورت همزمان و البته در مکان های متفاوت بر روی فرم های لیتوگرافی غیر مستقیم پژوهش کرده و از آنها بهره می بردند. روبل یک کارخانه کوچک چاپ به همراه تجهیزات پیش از چاپ افست داشت، هنگامی که کیفیت چاپ اسکناس هایی که مسئول چاپ آنها بود به مشکل برمی خورد از یک لاستیک نرم تر برای چاپ استفاده می کند و سهل انگاری یکی از کارگران هنگام چاپ که هر چند دور یکبار عمدا کاغذ را وارد چاپ نمی کرد باعث می شود که با نبودن کاغذ، مرکب نخست به روی لاستیک و سپس به پشت کاغذ بعدی انتقال یابد و کاغذ باطله هایی پدید آیند به مراتب بهتراز چاپ اصلی بودند!! این کشف مهم که البته ناشی از یک اشتباه بود به شدت مهم است و سرآغاز چاپ افست گردید که حقیقتا صنعت چاپ را متحول کرد.

No Comments

Post A Comment