روش های چاپ فوری - چاپخانه ایران زمین - چاپ افست - چاپ دیجیتال - سازه های نمایشگاهی - میدان فاطمی - 88893140
701
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-701,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

روش های چاپ فوری

طراحی گرافیکی

روش های چاپ فوری

روش های چاپ فوری
غالبا چاپ دیجیتال به عنوان چاپ فوری شناخته شده که می‎تواند در سریع‌ترین زمان ممکن کارهای چاپی را به اتمام برساند. ما در این مقاله سعی داریم تا به یکی از روش‌ها‎ی چاپ دیجیتال به عنوان چاپ‌ فوری بپردازیم.
این روش چاپ، الکتروفتوگرافی یا زیروگرافی (Xerography) است که یک شیوه فتوکپی خشک محسوب شده که از هیچ مایع شیمیایی در آن استفاده نمی‎شود. این روش در سال 1938 توسط چستر کارلسون (Chester Carlson) اختراع شد.

روش چاپ دیجیتال الکتروفتوگرافی
در این روش از دو نوع مرکب مایع (شیوه دیجیتال مرکبی) یا جامد پودری (تونر) استفاده می‎شود:

روش دیجیتال مرکبی
در این روش به جای تونر از مرکب‌های رنگی استفاده میشود که برای کارهای پرتیراژ مناسب می‎باشد.
خروجی این دستگاه‌ چاپ الکتروفتوگرافی از کیفیت بالایی برخوردار است اما به دلیل پیچیدگی، دستگاه‌ این نوع چاپ از گستردگی سیستم‌های تونری برخوردار نیست.

از مزایای منحصر به فرد این شیوه چاپ می‎توان به امکان استفاده از رنگ‌های اسپات (Spot) به صورت کانال‌های رنگی مجزا و یا چاپ ۶ رنگ HI-FI اشاره نمود.
این تکنولوژی ابتدا در انحصار کمپانی Indigo قرار داشت. اندکی بعد تلاش زیادی برای گسترش آن صورت گرفت اما محدودیت اصلی این دستگاه‌ها، قیمت بالای آن و همچنین ابعاد کار چاپی توسعه چندانی نداشته است.

No Comments

Post A Comment