مراحل انجام كار در چاپ افست | چاپخانه ایران زمین 02188893140 |
1226
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-1226,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

مراحل انجام كار در چاپ افست

مراحل انجام كار در چاپ افست

مراحل انجام كار در چاپ افست

مراحل انجام كار در چاپ افست روي فلز تا حدود زيادي شبيه به چاپ افست روي كاغذ است . در اينجا به چند تفاوت اساسي اشاره ميشود . در اين شيوه چاپ افست ، معمولا كارهاي مه به شكل تنپلات است يا اينكه طرح به گونه اي است كه ظرافت خاصي در ان به كار نرفته است ، از زينك هاي مسي كه مقاومت بيشتري دارند و امكان چاپ در تيراژ هاي با لا تري را ميسر ميسازد استفاده ميشود اما در كارهاي ظريف از همان زينك هاي المينيومي استفاده ميشود كه حتما بايستي سوزانده شوند. قبل از اينكه عمليات چاپ افست روي فلز انجام شود ، ورقه هاي فلز را ، كه اغلب به سشكل قوطي هاي مواد خوراكي در خواهند امد ، با پوششي از لاك /، اندود كرده وسپس براي چاپ ارسال مبيكنند . در روي ورقه هاي فلز كه ضخامتي حدود 0.18تا0.3 ميليمتر دارند بسته به نوع كار ممكن است ابتدا به عنوان اماده دسازي چاپ يك رنگ سفيد چاپ شود اين رنگ سفيد باز هم بسته به نوع سفارش ممكن است مركب چاپ باشد يا لاك سفيد وحتي ممكن است نياز به دوبار چاپ، در زير كار باشد تا سطح فلز كاملا پوشيده شده ورنگ هاي چاپ به خوبي بر روي ان نمود پيدا كنند . به دلايل مختلف از جمله جنس فلز ، نوع مركب هاي استفاده شده وفغشاري كه سيلندر لاستيك بر سطح فلز وارد ميكند ، معموئلا رنگ هاي تنپلات را از ترام جدا ميكند وبه كيفيت كار در هر دو (ترام وتن پلات) قابل كنترل باشد .

پس از چاپ ، عمليات ورني روي فلز انجام ميشود وبه دنبال ان ورقه هاي فلز در يك خط به طور جداگانه به روي قفسه هاي مختلف قرار گرفته وبه شكل رديفي وارد كوره خشك كن ميشود كه به طور معمول 15 متر طول دارتند.

در انتها، ورقه هاي فلز ي چاپ شده روي هم قرار گرفته وجهت برش وتبديل به قوطي به گارگاه قوطي ستازي ميبرند .

فضاي كار در محيط چاپخانه افست روي فلز به دليل وجود كوره هاي خشك كن وورقه هاي فلز ، يبسار گرم وپر سرو صاست.

كوره هاي خشك داراي سيستم خنك كننده هستنند به طوري كه بعد از حرارت دادن به ورقه هاي فلزي چاپ شده و قبل از انكه ورقه ها در طرف ديگر كوره روي هم قرار گيرند كليه ي ورقه ها در مسير خود خنك مي شوند تادر انتها به يكديگر نچسبند.

No Comments

Post A Comment