چاپ افست تقابل بین آب و مرکب | چاپخانه ایران زمین 02188893140 |
1194
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-1194,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

چاپ افست تقابل بین آب و مرکب

چاپ افست تقابل بین آب و مرکب

چاپ افست تقابل بین آب و مرکب

چاپ افست ، موتور محرک فرایند چاپ می‌باشد. اغلب هر چاپگر تجاری از آن استفاده می‌کند. اما کیفیت محصول نهایی، به تجربه، تخصص و تجهیزات بکار رفته در دستگاه چاپ افست بستگی دارد.

چاپ افست بر اساس یک اصل خیلی ساده کار می‌کند: جوهر و آب نباید با یکدیگر ترکیب شوند. چاپ افست تقابل بین آب و مرکب است که بر روی سطح پلیت که صفحه‌ای از جنس آلومینیوم می‌باشد، صورت میپذیرد که اصطلاحاً در چاپ افست به این صفحه زینک گفته می شود. سطح رویی این صفحه، توسط روش‌های الکتروشیمیایی اکسید شده است وتبدیل به اکسید آلومینیوم گردیده است تا سختی و مقاومت شیمیایی آن بالا رود. سطح رویی زینک را با مواد پلیمری حاوی مواد حساس به نور نمک‌های دیازونیوم پوشش می‌دهند. زینک، توسط نور ماورای بنفش و یا لیزر، نوردهی می‌شود تا تصویر بر روی آن ایجاد گردد و سپس توسط یک محلول قلیایی شستشو می‌شود تا ماده پلیمری در نقاط نور خورده از روی سطح زینک برداشته شود. بدین طریق، دو ناحیه بر روی سطح زینک ایجاد می شود( نواحی آب دوست و نواحی چربی دوست)؛ نواحی تصویری روی سطح زینک که از ماده پلیمری تشکیل شده است، چربی دوست و جاذب مرکب؛ و نواحی دیگر، آب دوست و جاذب رطوبت می‌باشند. برای آنکه در نواحی غیرتصویری سطح زینک، لایه نازکی از آب وجود داشته باشد تا ازنفوذ مرکب به آن جلوگیری شود، باید کشش سطحی آب ورودی به سطح زینک را کاهش داد که معمولاً با اضافه کردن موادی مانند ایزو پروپیل الکل، این کار صورت می‌گیرد. همچنین آب موجود در ماشین چاپ افست که قسمت‌های غیر تصویری را پوشش می‌دهد که اصطلاحاً محلول مرطوب کننده نامیده می‌شود باید دارای خاصیت اسیدی باشد و PH آن در محدوده 4.8-5.2 باشد که با استفاده از یک محلول بافری به نام داروی آب و اضافه کردن به محلول مرطوب کننده صورت می‌پذیرد.

No Comments

Post A Comment