چاپ افست | توضیح چاپ افست | چاپخانه ایران زمین 02188893140 |
1181
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-1181,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

چاپ افست توسط دستگاه ایمیج ستر

چاپ افست توسط دستگاه ایمیج ستر

چاپ افست توسط دستگاه ایمیج ستر

طراحی نخستین مرحله شروع به كار در هر پروژه چاپ افست است و بعد از آن نوبت به كامپیوتر و اجرا در آن می رسد. بعد از این مرحله كار برای لیتوگرافی ارسال می شود.
در این مرحله از چاپ افست توسط دستگاه ایمیج ستر از كار خروجی گرفته می شود. در كارهای چهار رنگ چاپ افست چهار فیلم كه نشان دهنده رنگهای C M Y K می باشد به دست می آید.
دستگاه ایمج ستر شبیه به چاپگر است با این تفاوت تغذیه آن به جای كاغذ فیلم است.
فیلم های هر رنگ به صورت مجزا در دستگاهی به نام قید كپی قرار می گیرد و پس از عمل نوردهی نقش فیلم بر روی زینك می افتد به دنبال آن ظهور زینك انجام می شود بدین ترتیب چهار زینك تهیه می شود. در سیستم های پیشرفته تر كپی زینك حذف شده است و با به كار گیری دستگاهی به نام پلیت ستر Plate Setter از فایل طرح مورد نظر مستقیما زینك یا پلیت تهیه می شود.
گاهی اوقات زینك ها را به زینك سوزانی می فرستند تا با سوزاندن زینك ها تیراژ آن بالا رود. زینك ها به طور معمول تا تیراژ 50000 عدد را به خوبی چاپ می كنند. بنابراین زینك ها از لیتو گرافی به چاپ خانه فرستاده می شوند. در این مرحله زینك هر رنگ به برج مربوط به آن رنگ در ماشین چاپ افست وصل می شود و در هر برج مركب مورد نظر ریخته می شود . كاغذ از یك طرف وارد ماشین چاپ افست شده و پس از عبور از هر برج نقشهای مربوط به رنگ آن برج را با همان رنگ به خود می گیرد.

No Comments

Post A Comment