چاپ افست سیستم چاپ رولی | توضیح چاپ افست | چاپخانه ایران زمین 02188893140 |
1241
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-1241,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

چاپ افست سیستم چاپ رولی

چاپ افست سیستم چاپ رولی

چاپ افست سیستم چاپ رولی

ماشین چاپ : کاغذ برای استفاده در ماشین چاپ افست – لیتو گرافی از رول کاغذی کشیده می شود . هر رول می تواند یک تن وزن داشته باشد . کاغذ پس از چاپ بریده می شود همچنین چاپ افست می تواند بر روی کاغذهای از پیش بریده شده انجام شود . ماشینهای چاپ رولی می توانند با سرعت بسیار باال کار کنند ( ۵۰۰۰۰ صفحه چاپ در ساعت) هر غلطک چاپ برابر یک ورق کامل ۳۸ اینچ در ۲۲ اینچ می باشد.

چاپ افست سیستم چاپ رولی با دو رول کاغذ انجام می شود .هر رول ۱۸ تن وزن دارد و برای ۹۰۰۰ صفحه چاپ (۷۲۰۰۰ صفحه بریده شده) کفایت می کند دستگاه باید یک تعادل ثابت بین حرکت کاغذ به جلو و فشار آن به عقب که باعث می شود کاغذ صاف و ثابت از درون تجهیزات عبور کند ، ایجاد کند .

فرایند جوهری کردن:

جوهردر آب مخلوط نمی شوند و عامل نهفته چاپ افست لیتو گرافی همین است. غلطک های آب جوهر را از نقاطی که تصویر ندارد ، دور نگه می دارد . هر صفحه چاپ تصویر را به غلطک الستیکی و سپس به کاغذ منتقل می کند. صفحه چاپ به خودی خود با کاغذ تماس پیدا نمی کند. از این روست که به لیتو گرافی چاپ افست می گویند.

تصویر غلطکها از نزدیک .غلطکهای باالیی جوهر زرد را به سیلندر الستیکی (غلطک پائینی ) و سپس کاغذی که بطور افقی از زیر آن می گذرد منتقل می کند کاغذ پس از بکار بردن جوهر و آب اندکی مرطوب می شود. مشخص است ریسک پخش جوهر وجود دارد. برای حل این مشکل کاغذ از درون گرم خانه ای مگذرد . گرم خانه با گاز گرم می شود و دمای آن بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ درجه فارنهایت می باشد .

No Comments

Post A Comment