چاپ افست پررونق‌ترین نوع چاپ | چاپخانه ایران زمین 02188893140 |
1268
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-1268,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

چاپ افست پررونق‌ترین نوع چاپ

چاپ افست پررونق‌ترین نوع چاپ

چاپ افست پررونق‌ترین نوع چاپ

چاپ افست پررونق‌ترین نوع چاپ

چاپ افست پررونق‌ترین نوع چاپ است. مراحل انجام چاپ افست بدین شرح است، که در مرحله اول از کار فرستاده شده برای چاپخانه فیلم تهیه می‌کنند. این فیلم‌ها برای4 رنگ آبی (Cyne)، قرمز (Magenta)، زرد (Yellow) و مشکی (Black) که همان CMYK است، توسط دستگاه Image Setter تهیه می‌شود.

پس از آن، مرحله تهیه زینک است که با نوردهی به فیلم‌ها بر روی صفحات آلمینیومی و سپس ظهور آن تهیه می‌شود و برای هر فیلم، یک زینک به ‌دست می‌آید که در نهایت چهار زینک تهیه می‌گردد. کم‌کم و با پیشرفت تکنولوژی، مرحله تهیه فیلم در دستگاه‌های Plate Setter حذف شدند و فایل ارسالی به لیتوگرافی، مستقیما بر روی پلیت یا زینک، خروجی گرفته می‌شود که این سیستم، صرفه‌جویی در زمان و هزینه را فراهم آورده است.

در مرحله بعد، زینک‌ها به چاپخانه فرستاده می‌شود. ابتدا قسمت‌هایی از زینک را که نقش ندارد توسط غلتکی مرطوب می‌کنند، سپس مرکب توسط غلتک دیگری روی زینک مالیده می‌شود و چون مرکب چرب است روی قسمت‌های مرطوب نمی‌نشیند و تنها روی بخش‌های نقش‌دار که رطوبت ندارد می‌نشیند. به‌طور کلی یک ماشین معمولی چاپ دارای 3 استوانه است. زینک را به دور استوانه اولی می‌پیچند، طرح آن بر اثر فشار روی پوشش لاستیکی استوانه دوم برمی‌گردد و کاغذ سفید که به دور استوانه سوم پیچیده شده، مطالب را هم‌زمان از روی پوشش لاستیکی استوانه دوم می‌گیرد. سرعت ماشین‌های چاپ افست بسیار بالاست. زینک‌ها در عملیات چاپ افست به‌طور معمول تا تیراژ 50000 نسخه را به‌خوبی انجام می‌دهند. چاپ افست را از انواع مسطح می‌نامند، زیرا رابط آن (زینک) برجستگی و فرورفتگی ندارد.

No Comments

Post A Comment