چاپ افست چهار رنگ چیست | چاپخانه ایران زمین | 02188893140 |
1185
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-1185,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

چاپ افست چهار رنگ

چاپ افست چهار رنگ

چاپ افست چهار رنگ

چاپ افست یکی از پر رونق ترین و فراوان‌ترین چاپ‌هاست. شاید یکی از دلایل آن چاپ روی کاغذ با کیفیت بسیارعالی و در تیراژهای نسبتا پایین است. البته در چاپ اسکرین تیراژهای پایین‌تر از چاپ افست، معمول و متداول‌تر است و حتی از نظر صرفه اقتصادی مناسب‌تر، اما اگر جنبه کیفیت چاپ را نیز در نظر داشته باشیم. چاپ افست مناسب‌ترین است. گاهی چاپ افست را به دلیل عدم برجستگی یا فرورفتگی در رابط (زینک) چاپ مسطح نیز نامیده می‌شود.

برای چاپ افست باید مراحل زیر را انجام بدهید :

۱٫ طراحی طرح مورد نظر (در این جا فرض را بر این می‌گیریم که کار چهار رنگ می‌خواهد چاپ شود) وقتی می‌گوییم چاپ افست چهار رنگ منظور این نیست که فقط در طرح چهار رنگ وجود دارد. بلکه رنگهای موجود در طرح ترکیبی از همان چهار رنگ اصلی ( Cyan , Magenta , Yellow , blacK ) هستند. پس می‌توانید تعداد رنگهای ترکیبی زیادی در طرح داشته باشید مثل صورتی، بنفش، قهوه ای، و… بعد از انتخاب گزینه CMYK برای فایل ایجاد شده می‌توان از پالت Channels تعداد کانالهای رنگ را مشاهده کرد.

همین جا یه نکته ای رو که خودم تجربه کردم بهتون بگم انتخاب رنگ در چاپ افست خوب طرح خیلی مهمه سعی کنید از رنگهای کدر برای زمینه کاری که توش ریزه کاری دارید مثل متن استفاده نکنید. اگر مجبور به انتخاب یه همچین رنگی بودید از فونتهای خواناتر استفاده کنید.

یه نکته دیگه اینکه از اطراف کادر همیشه چند میلی متر به داخل فاصله بزارید تا موقع برش قسمتی از متن یا طرح حذف نشه.

۲٫ خوب حالا فرض می‌کنیم طرح آماده شده فایل JPG یا TIF اونو می‌سازیم. البته طرح رو نیز با فرمت اختصاصی نرم افزار ذخیره کنید.

۳٫ برای چاپ افست کار طراحی شده باید فرم چاپی ایجاد کنیم. یعنی یک طرح به تنهای چاپ نمیشه بلکه همراه طرحهای دیگه در یک فرم چیده شده و برای چاپ آماده می‌شه. در اینجا نوع کار هم خیلی مهمه برای چاپ یه ست اداری سربرگ، فاکتور، کاغذ یاداشت، پاکت نامه و…در یک فرم چیده می‌شوند چرا که باید بر روی کاغذ چاپ شوند. اما فرم مربوط به کارت ویزیت، بروشور، فولدرو… بر روی کاغذ مقوا گلاسه چاپ می‌شوند. وبرای جعبه کالاها عمدتا از مقوای پشت طوسی استفاده می‌شود که ضخامت بیشتری دارد.

۴٫ ابعاد فرم‌های چاپی متفاوت هست وبه تعدادو ابعاد کارهای طراحی شده شما بستگی مثلا :

۳۵*۵۰ – ۲۵*۳۵ -۴۴*۶۰ – ۵۰*۷۰ ابعاد های متداول فرم‌های چاپی هستند.

نکته :گاهی وقتا یک کار خودش یه فرم می‌شه مثل پوستر یا جلد کتاب ومجله.

No Comments

Post A Comment