چاپ افست,چاپ افست فاطمی,چاپ افست چیست,قیمت چاپ افست,کاربرد چاپ افست,
1009
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-1009,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

چاپ افست چیست

چاپ افست

چاپ افست چیست

چاپ افست چیست و چه کاربرد هایی دارد ؟
پرداختن به این موضوع که چاپ افست چیست و چه کاربرد هایی دارد مبحثی بسیار طولانی و زمان‌بر است ، از آنجایی که زمان شما ارزشمند ترین دارایی شماست و شما نیز برای ما محترم و ارزشمند هستید در این مقاله به صورت مختصر و مفید به توضیح نکات ضروری چاپ افست می‌پردازیم.

چاپ افست چیست ؟
در بیان کلی چاپ افست یک سیستم چاپ است که امروزه به طور بسیار گسترده برای چاپ انواع بروشور ، کاتالوگ ، پوستر ، کارت ویزیت فرم های عمومی و خلاصه هر چیزی که قرار است بر روی کاغذ و با تیراژ و کیفیت بالا چاپ شود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در چاپ افست از سیستم رنگی CMYK ) Cyan , Magenta , Yellow , blacK ) استفاده می کنند و رنگها به صورت جدا گانه بر روی کاغذ چاپ می‌شوند.دستگاه های چاپ افست با توجه به مدل و قیمت آنها بین ۱ تا ۵ ستون رنگ دارند ، در زیر تصویر شماتیک یک دستگاه چاپ افست با ۴ ستون رنگ نمایش داده شده که به دستگاه ۴ رنگ همزمان معروف هستند.

در تكنولوژي چاپ افست، براي چاپ هر رنگ بر روي كاغذ از سه استوانه اصلي استفاده مي‌شود. به دور غلطك اول، زینک که به شکل صفحه اي فلزي از جنس آلومينيوم است، پيچيده مي شود.

زینک در واحد پيش از چاپ موسوم به ليتوگرافي، ایجاد می‎گردد. فايلي كه در ليتو گرافي به منظور چاپ ارسال شده، به 4 رنگ تشكيل دهنده آن (CMYK) تقسيم شده و فايل مربوط به هر رنگ با نوعي از مواد پليمري ویژه بر روي سطح ورقه آلومينيومي چاپ مي گردد.

جنس سطح زينك از ماده پليمري پوشانده شده است و طوری عمل می‎کند كه نمی توان عنوان مركب را به خود جذب نماید در عین حال می‎تواند آب را بخوبی جذب کند.

بخش پليمري می‎تواند بالعکس نیز عمل کند و  مركب را بخود جذب نماید اما نمی تواند آب را جذب کند. در دستگاه چاپ افست، دو غلط كوچك با غلطك اصلي زينك تماس دارند که يكي از آنها با محفظه مرکب پیوند دارد و ديگري با محفظه آب.

بسته به تصويري كه با مواد پليمري بر سطح آن نقش بسته، غلطك زينك مركب را از غلطك بخود جذب می‎نماید و دیگر قسمت ها فقط مرطوب می‎شود.

پس از اين، دستگاه رنگ جذب شده را به غلطك پاييني كه از جنس لاستيك است، انتقال می‎دهد و غلطك هم بر روي كاغذ مي‏چرخد و مركب را به سطح كاغذ منتقل مي نماید. غلطك زيرين كاغذ را به سمت غلطك لاستيكي فشار می‎دهد

No Comments

Post A Comment