چاپ افست چیست ؟! | چاپی با بالاترین کیفیت | چاپخانه ایران زمین 02188893140 |
1155
rtl,post-template-default,single,single-post,postid-1155,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive

کاربرد چاپ افست

کاربرد چاپ افست

کاربرد چاپ افست

کاربرد چاپ افست

چاپ افست از تاثیرگذاری بر تحصیلات از طریق کتاب‌ها، نشریات و دیگر محتواهای خواندنی گرفته تا صنعت بسته‌بندی محصولات مصرفی، به تمام جنبه‌های زندگی ما هجوم می‌آورد و دائما ما را در تماس با خود نگه می‌دارد. تعدد کاربردهای چاپ افست را به‌سختی می‌توان در یک مقاله برشمرد، ولی همین کفایت می‌کند که بگوییم بدون چاپ افست زندگی چقدر کمتر جذاب و لذت‌بخش می‌بود. چاپ افست تولید روزنامه‌ها، کتاب‌ها، بسته‌بندی محصولات و تبلیغات را با قیمت مقرون بصرفه و کیفیت بالا امکان‌پذیر ساخت. مخصوصا اینکه چاپ افست تبلیغات و بسته‌بندی را به سلاحی برای عامه‌ی مردم و کتاب و روزنامه را به سلاحی برای مردم خاص تبدیل کرده است.
دفعه‌ی بعدی که روزنامه‌‌ای می‌خوانید، از مجلات دیدن می کنید یا نگاهی به بروشورهای صندوق پست خود می‌اندازید، لحظه‌ای تامل کنید و تصور کنید که چقدر هزینه، زحمت، زمان و ایده صرف بیش از 40 درصد تمامی محصولات چاپی دنیا می‌شود. تهیه لیست کاملی از کاربردهای چاپ افست آسان نیست، ولی مهم‌ترین کاربردهای افست را می‌توان در محصولات زیر مشاهده نمود. در واقع، بخش اعظم محصولات زیر نتیجه‌ی چاپ افست هستند:
روزنامه‌ها که از دو قرن پیش تا کنون بخشی از زندگی افراد دنیا بوده است، احتمالا باید به‌عنوان آشکارترین مثال تولیدی چاپ افست محسوب کرد. هر صبح با سلامی از چاپ افست در شکل روزنامه‌ روبرو هستیم. قیمت پایین و سرعت بالای در تولید حجم چنان وسیعی از روزنامه‌ها به‌صورت روزانه تنها از طریق چاپ افست امکان‌پذیر شده است. اگر به نقش روزنامه‌ها در آگاهی‌بخشی، اطلاع‌رسانی و روشنگری بشر توجه کنید، متوجه می‌شوید که شکل‌گیری تمدن پیشرفته کنونی تا حدی مدیون روزنامه‌های ارزشمند بوده و البته امکان تولید گسترده، سریع و ارزان آن هم با کمک افست میسر شده است.
• کتاب‌ها یکی دیگر از کاربردهای چاپ افست هستند که بدون آن قطعا زندگی به شکل کنونی خود نمی‌بود. افست با کاهش هزینه‌ی چاپ و تولید گسترده‌ی خود توانسته است کتاب‌ها را آسان‌تر از همیشه دردسترس علاقه‌مندان قرار دهد.
• اسناد و مدارک مالی و قانونی نیز به‌نوبه‌ی خود از افست کمک گرفته‌اند تا فرایندهای قانونی سهولت بیشتری بگیرد. چاپ افست حجم بالایی از اسناد و مدارک حقوقی و مالی را تامین می‌کند.
• اطلاعات مالی برای شرکت‌ها، سازمان‌ها و هرگونه فعالیت‌ سازمان‌یافته‌ای جنبه‌ای حیاتی دارد. اطلاعات مالی مختلف مانند گزارشات سالیانه و بسیاری دیگر که کمپانی‌ها و سازمان‌ها منتشر می‌کنند، اکثر قریب‌ به اتفاق آنها توسط افست تهیه می‌شود.
• تبلیغات و بسته‌بندی که بیشترین حجم محصولات چاپی را به خود اختصاص می‌دهند و بیشترین تاثیر را در درآمدزایی کسب‌و‌کارها دارد، باید بیشتر از همه نیز از افست متشکر باشند. تقریبا تمام محصولات تبلیغاتی پستی متکی به افست است. محصولات تبلیغاتی دیگر مانند تراکت‌ها، بروشورها، لیفلت‌ها، استیکرها، متریال‌های روابط عمومی و ده‌ها محصول دیگر عمدتا توسط افست تولید می‌شوند. صنعت بسته‌بندی که از مشتریان اصلی چاپ افست است و این روش چاپی نقش حیاتی برای این صنعت ایفا می‌کند.
سطوح چاپی بسیار متنوعی از کاغذ و مقوا گرفته تا پلاستیک و حتی شکلات را هم از طریق افست می‌توان چاپ نمود. غیر از پنج محصول اخیرالذکر که عمده‌ترین مشتریان چاپ افست هستند، محصولات پرطرفدار دیگری هم وجود دارند که مانند بازی‌های روی تخته‌ (مانند شطرنج و مارپله)، پاکت لوح‌های فشرده (CD, DVD & Blueray)، نقشه‌ها، بازی‌های کارتی و غیره عمدتا با افست چاپ می‌شوند.

No Comments

Post A Comment